حمیدالله فاروقی سخنگوی حزب حق و عدالت در نخستین نشست مشورتی طرح اجندای ملی: حزب حق و عدالت حمایت خود را از طرح اجندای ملی اعلام می‌کند

گزارشگر:ترتيب كننده: ناجيه نوري / بخش پنجم - ۲۲ سرطان ۱۳۹۲

یادداشت: متن سخنرانی سخنرانان نخستین نشست مشورتی طرحِ اجندای ملی پس از این به ترتیب از روزنامۀ ماندگار به نشر می‎‌رسد.

نشست مشورتی اجندای ملی روز دوشنبه ۱۰ سرطان با حضور بیش از ۲۰۰ تن از نخبه‎گان، آگاهان سیاسی، استادان دانشگاه‎ها و دانشجویان در کابل برگزار شد.

شخصیت اندیشمند جناب احمد ولی مسعود، دست‌اندرکاران برنامۀ امروز، دانشمندان و نخبه‌گان گرامی اسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته!
صبح همۀ شما دوستان عزیز به خیر و نیک!
اجازه دهید که به نماینده‌گی از رهبری حزب حق و عدالت به عنوان حزب سیاسی جوان و متکی به ارزش‌های ملی مراتب سپاس عمیق خود را به خاطر دعوت به این برنامۀ شکوهمند ابراز بدارم.
با استفاده از فرصت بهترین تبریکات خود را به مناسب ابتکار بزرگ و قابل ارج و قابل توجه که منجر به راه‌اندازی این برنامه گردید، خدمت شما و همۀ دست‌اندرکاران عزیز و همکاران گرامی بنیاد شهید مسعود و خدمت همۀ دوستان به عرض برسانم.
دقیقاً همان طور که شما (احمد ولی مسعود) فرمودید، بحث اجندای ملی به عنوان یک گام ضروری و نهایت اساس تاریخ وطن ما است.
با تأسف تمام برای کشوری که گفته می‌شود بیش از پنج هزار سال تاریخ دارد و ملتی که با همۀ سرفرازی‌ها و همۀ توانایی‌ها در خم و پیچ تاریخ از آزمون‌های بزرگ کامیاب بیرون بدر آمده، اما در مقیاس به ملت‌هایی که نسبت به ما بسیار جوان هستند( بسیار عقب مانده ایم)؛ امروز این کشورهای جوان اجنداهای جهانی، کهکشانی و کیهانی مطرح می‌کنند، ولی ما هنوز در آغازین بحث‌های ایجاد طرح اجندای ملی استیم.
سپاس گذار استیم از جناب شما ( احمد ولی مسعود) و از همه نخبه‌گان سیاسی کشور که با درک دقیق از ضرورت بسیار بزرگ تاریخ امروز این بحث نهایت با اهمیت را مطرح کردند و فرصت دادند تا نخبه‌گان سیاسی، فرهنگی و مذهبی جامعۀ ما به عنوان پاسداران ارزش‌های بزرگ ملت سرفراز ما مسوولیت بزرگ خود را ادا کنند.
من فکر می‌کنم قبل از این که به پایان جلسۀ امروز برسیم و شاهد دست‌آوردهای وزین این جلسه شکوهمند باشیم، با توجه به ضرورت‌ها و با توجه به ارزش‌های مهم تاریخ کشور به صراحت می‌توانیم پیش‌بینی کنیم و هم می‌توانیم خدمت دست‌اندرکاران عزیز این برنامه اطمینان دهیم که ضرورت زمان ما و ضرورت‌های ملی ما و نجات کشور عزیز ما مستلزم طرح و گفتمان‌های این چنینی دولت‌سازی و ملت‌سازی است.
من یقین دارم که همۀ افغان‌های خردمند، افغان‌هایی که قلب و ذهن‌شان در گرو تعصبات و در گرو آن عده ارزش‌ها و مطالب فریبندۀ کوچک که متأسفانه این ملت با عظمت را در وضعیت نهایت ناگوار قرار داده اند، دست به کار شده و در برابر تاریخ و در برابر ملت و بالاخره در برابر ارزش‌ها و اعتقادات‌شان ادای مسوولیت می‌کنند.
در حالی که از نتایج ثمربخش این نشست و نشست‌هایی همانند این و نشست‌هایی که سایر شخصیت‌های سیاسی و نخبه‌گان اجتماعی، فرهنگی و مذهبی کشور به راه انداخته‌اند و خصوصاً نشست‌هایی را که احزاب و ایتلاف‌های سیاسی شامل در شورای همکاری احزاب، مبتنی بر همین واقعیت‌ها در صددِ تامین آرزوهای بزرگ ملی هستند و سایر نخبه‌گان سیاسی کشور که امروز بحث‌های بزرگ مانند اتحاد، اتفاق و ایجاد جلسات همگرایی و هم‌یاری‌ها را مطرح می‌کنند، یقیناً همه با درک دقیق از این موارد در صدد تامین همین آرزوهای ملی هستند.
من یکبار دیگر مراتب سپاس و امتنان عمیق خود را خدمت شما و همۀ دست‌اندرکاران عرصه‌های سیاسی کشور که در این لحظات اساس تاریخ کشور ادای مسوولیت می‌کنند، به عرض می‌رسانم.
مراتب امتنان و حمایت حزب حق و عدالت و همکاران خود را در این راستا خدمت شما و خدمت دست‌اندرکاران طرح اجندای ملی به عرض می‌رسانم و یقیناً در این بحث بزرگ ملی با شما خواهیم بود و سعی خواهیم کرد که به عنوان مسوولین و به عنوان فرزندان رسالت‌مند این قطعۀ باستانی در خدمت این روند باشیم و اجندای ملی را به عنوان یک ضرورت بسیار بزرگ مبرم تاریخ خود دوشا دوش سایر رهبران و نخبه‌گان سیاسی کشور به خاطر تحقق آرمان‌های بزرگ ملی و به خاطر نجات وطن از بحران‌هایی که هر لحظه ارزش‌های بزرگ کشور ما را به مخاطره می‌اندازد، در کنار شما خواهیم بود و برای شما و همۀ حاضرین مجلس موفقیت‌های شایانی را آرزو می‌کنیم و امیدوار استیم که در پایان این مجلس و سایر نشست‌ها بتوانیم اجندا و مسودۀ ارایه شدۀ شما و همکاران شما را که یقیناً از زیر بنای علمی، فرهنگی واقعیت‌های جامعه ما برخودار است، هرچی بیشتر غنا بخشیده و به عنوان یک سند برتر که راگشاه باشد به خاطر نجات وطن از مشکلات و مصیبت‌های امروز زمینه‌ساز باشیم.
از توجه همۀ شما دوستان عزیز و گرامی جهان سپاس

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.